جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تی وی وال چیست؟

تی وی وال
تی وی وال

تی وی وال(TV WALL) همانطور که از اسمش پیداست به دیوار پشت تلویزیون گفته می شود. امروزه به علت کمبود فضا اغلب تلویزیون را به دیوار نصب می کنند تا فضای کمتری اشغال کند. حال هنگام طراحی این قسمت از خانه توجه به یک سری نکات از اهمیت بالایی برخوردار است که شامل موارد زیر می باشد:

محل نصب تی وی باید به گونه ای باشد که تلویزیون در زوایای مختلف قابل دیدن باشد. همچنین روبروی پنجره و در معرض تابش نورخورشید نباشد زیرا در این صورت نور به صفحه تابیده و مانع از تماشای تلویزیون می شود. 

5 20220829 161551 ۰۰۰۴

توجه به خصوصیات فضاهای مختلف: با توجه به اینکه محل قرارگیری تلویزیون ممکن است در قسمت های مختلفی مانند اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی در نظر گرفته شود؛ در طراحی دیوار پشت آن نیز توجه به نوع کاربری فضا از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال طراحی تی وی وال زمانی که برای تلویزیون اتاقی مجزا در نظر گرفته شود متفاوت از زمانی است که در اتاق نشیمن نصب شود. البته تی وی وال تنها محدود به اتاق نشیمن نیست و ممکن است در اتاق خواب یا…. نیز نصب شود.

در نظر گرفتن متراژ فضا: در طراحی تی وی وال برای فضاهای کوچک دقت و حساسیت بیشتری نسبت به فضاهای بزرگتر لازم است. البته امروزه طراحی های جدید انجام شده به گونه ای که می توان محل تلویزیون را به گونه ای مخفی طراحی کرد.نکته مهم دیگر همخوانی داشتن رنگ و نوع متریال به کار رفته در دیوار با دکوراسیون فضا است.

2 20230214 134946 ۰۰۰۱
3 20220829 161551 ۰۰۰۲

نورپردازی: نباید فراموش کنید که زیبایی هر نوع طراحی، با نورپردازی مناسب دوچندان می شود. جهت انجام نورپردازی تی وی وال رعایت استانداردها و اصول آن بسیار حائز اهمیت است. زیرا تلویزیون خود منبع نور و انعکاس دهنده آن است.

توجه به سادگی و شللوغ نشدن دیوار تلوزیون

 

گالری تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

معرفی انواع کفپوش ساختمان

معرفی انواع کفپوش ساختمان معرفی انواع کفپوش ساختمان کفپوش چیست؟ به پوششی که در کف ساختمان استفاده می‌شود کفپوش می‌گویند. کفپوش ها قابلیت تعویض دارند.

ادامه مطلب »
کابینت وکیوم سفید

کابینت وکیوم

کابینت وکیوم چیست؟ با پیشرفت سریع تکنولوژی و توسعه و ساخت ماشین آلات مربوط به صنایع چوب و نجاری کم کم بسیاری از کارها بجای

ادامه مطلب »