همانطور که ساختمان ها انواع مختلفی دارند، طراحی داخلی نیز انواع مختلفی دارد. خانه ها از یک نوع طراحی استفاده می کنند، در حالی که سازه های تجاری نیازهای بسیار متفاوتی دارند. طراحی دکوراسیون تجاری فرآیند ایجاد و نظارت بر ساخت یا بازسازی یک فضای تجاری است. شرکت سازه پرداز نوین چینش این نیازها را برآورده می کند و معتقد است که یک ساختار موفق به چیزی بیشتر از مکان نیاز دارد.
شرکت سازه پرداز نوین چینش ، طراح و مجری در خدمات دکوراسیون داخلی مغازه دکوراسیون اداری دفتر کار و دکوراسیون داخلی مسکونی در سراسر کشور با سالها سابقه اجرایی موفق و درخشان.
از جمله مهم ترین موارد اولیه ی مرتبط با معماری ساختمان ها که در نگاه اول می تواند نظر مخاطب را جلب نماید، مربوط به نما و دکوراسیون مغازه می باشد که سبک و شکل ظاهری آن و متریال و اجزایی که برای پیاده سازی این نما مورد استفاده قرار می گیرد، وابسته به نوع بنا و کاربردی که دارد، (تجاری، تفریحی،اداری، مسکونی و … ) متفاوت خواهد بود.
امروزه با پیشرفت هایی که در زمینه ی معماری و تلفیق آن با هنر صورت گرفته است، شاهد خلق آثار بسیار زیبایی هستیم که توانسته اند تاثیرات زیادی را بر بینندگان داشته باشند. رعایت اصول مهم در طراحی دکوراسیون مغازه ها و مراکز تجاری بسیار مهم است و تنها کسانی که از دانش، آگاهی و تجربه ی کافی برخوردار باشند، می توانند این کار را به بهترین شکل انجام دهند و آنچه ایده آل است را فراهم آورند.
نمایش محصولات و اجناس شما در یک غالب زیبا و مکان مناسب به نحو چشمگیری می تواند در جذب مشتری و عرضه محصول شما تاثیر گذار باشد. دکوراسیون تجاری با جذب مشتری و میزان فروش ارتباط مستقیمی دارد و تاثیر زیادی در شهرت و موفقیت های برند و کار و تجارت مورد نظر دارد. زیبایی یک دکور تجاری علاوه بر زیبا کردن دکوراسیون مغازه برای کارکنان آن محیط نیز دارای یک وجه اجتماعی خوب و یک پرستیژ کاری بالا محسوب میشود.
اگر به فکر راهاندازی یک مغازه برای کسبوکار خود هستید، اولین و مهمترین موردی که باید در مورد آن فکر کنید طراحی دکوراسیون مغازه است. به عبارت دیگر شما به نوعی ارتباط بصری در کسب و کار خود نیاز دارید. زیرا این نکته، یک قدم بسیار مثبت در جهت افزایش رونق مغازه شما است. در واقع دکوراسیون داخلی فروشگاهها علاوهبر استراتژیهای تبلیغاتی از طریق تخفیف و تبلیغات، افراد را به ورود و ارتباط جزئی یا عمیق به مجموعهای که دارید جذب میکند.
لحظهای که مشتری پا به مغازه شما میگذارد اولین چیزی که توجه او را به خود جلب میکند فضای داخلی و دکوراسیون مغازه شما است. این اولین برداشت از مغازه است که با استفاده از آن مشتری تصمیم میگیرد که در آنجا بماند یا محل کسبوکار شما را ترک کند. بنابراین برای افزایش فروش، طراحی دکوراسیون مغازه بسیار مهم است.
لحظه اولی که به یک مغازه وارد میشویم، دکوراسیون مغازه در اولین نگاه توجه ما را به خود جلب میکند. ظاهر مغازه کلید اولیه ارتباط تمامی مشتریان با مغازه است و اگر این ظاهر قابل قبول و زیبا نباشد، این یعنی مشتریان به هیچ عنوان قصد خرید مجدد از مغازه را نخواهند داشت.
مطالب مرتبط :طراحی داخلی مطب و کلینیک دندانپزشکی
در صورتی که دکوراسیون مغازه و چیدمان ویترین جلوی مغازه جذاب باشد بدون تردید اغلب افرادی که از کنار مغازه عبور می کنند سبک طراحی دکور و چیدمان ویترین توجه آن ها را به سمت خود جلب می کند و ترجیح می دهند وارد مغازه شوند. بنابراین بهتر است صاحبان مشاغل مختلف برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه هرچند کوچک حتی برای دکور مغازه 12 متری خود وقت بیشتری را بگذرانند تا به نتیجه دلخواه شان برسند.
بهتر است شما در زمان طراحی دکوراسیون داخلی مغازه و تزیین ویترین مغازه دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید. در صورتی که تمایل دارید با اصول طراحی دکور مغازه آشنا شوید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
انتخاب یک رنگ مناسب برای دکور و ویترین مغازه را برای معرفی برند و محصول خود بعنوان یک فرصت ببنید. در واقع انتخاب یک رنک مناسب برای دکور مغازه کسب و کارتان را از دیگران متمایز میکند. شما میتوانید به انتخاب بهترین رنگ برای دکور به ویترین مغازه خود به عنوان یک روش تبلیغاتی بلند مدت نگاه کنید.
در زمان انجام طراحی دکوراسیون مغازه به نکات زیر توجه داشته باشید:
تاثیر رنگ مغازه در جذب مشتری بسیار مشهود بوده و نسبت آن در مغازههای مختلف، فرق دارد. برای رسیدن به اینکه که آیا بهترین رنگ برای دکوراسیون مغازه با نوع فعالیت افراد ارتباطی دارد یا نه؟ باید پیرامون بهترین رنگ دکور مغازه مطالعات گستردهای داشته باشیم.
انتخاب رنگهای روشن و تیره به یک نسبت در انتخاب بهترین رنگ برای دکور مغازه سهم دارند. از تم رنگهای مشابه فعالیتتان استفاده کرده و مغازه خود را به یک محیط آرام بخش و مناسب برای مشتریان تبدیل کنید. رنگهای روشن باعث بزرگتر نشان دادن فضای مغازه و انعکاس نور روی اجناس میشود. در مقابل رنگهای تیره شیکی و استایل خاصی به مغازه بخشید و فضای آن را خاص میکند.
ورودی مغازه اولین قسمتی است که مشتری با آن مواجه می شود و در آن قدم می گذارد .
در واقع ورودی مغازه بعد از ویترین مغازه، اولین برخورد مشتری با محیط مغازه است.
باعث می شود ذهنیتی اعم از با ارزش بودن در ذهن مشتری ایجاد کند.
مطالب مرتبط : طراحی دکوراسیون داخلی مزون
نحوه چیدمان محصولات هم در طراحی دکوراسیون مغازه از اهمیت خاصی برخوردار است همچنین دسته بندی مناسب محصولات در دکوراسیون مغازه نه تنها تأثیر زیادی در فروش بیشتر دارد بلکه به مشتری کمک می کند تا به راحتی بتواند محصول مورد نظر خود را در فروشگاه شما بیابد. باید سعی شود محصولات پرفروش تر و جذاب تر ، بیشتر در معرض دید مشتری قرار گیرند و محصولاتی که مشتری کمتری دارند در قفسه های پایین تر قرار گیرند.