غرفه سازی نمایشگاه در تهران
غرفه سازی نمایشگاه تهران یکی از قدیمیترین و در عین حال تاثیرگزارترین مسیرهای معرفی کالا و خدمات است. صنعت نمایشگاه آنقدر قدیمی است که بسیاری بازارهای مکارهای که توسط کاروانهای عبوری در شهرها برقرار میشد را اولین نمایشگاهها به شمار میآورند.
اما حضور در نمایشگاه به تنهایی برای موفقیت کافی نیست. پس اگر قرار است نمایشگاه سرنوشت یک سال آینده شرکت شما را مشخص کند، نباید آن را دستکم گرفت.
روند ساخت غرفه نمایشگاه شامل موارد زیر است:

اولین قدم برای موفقیت در نمایشگاه چیست؟
طبعا همه مشارکتکنندگان، در اولین قدم یک غرفهسازی نمایشگاه تهران را انتخاب میکنند. اما همین موضوع چالشی بزرگ به شمار میآید. تعداد غرفهسازان نمایشگاه بسیار زیاد و وسعت کاری که انجام میشود به شدت محدود است.
اغلب رزومهها نزدیک به هم و انتخاب مشکل است. حتی رتبهبندی غرفهسازان که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفت، جز تعیین متراژ ساخت و ساز هیچ تضمینی در مورد کیفیت و زیبایی کار به شما نخواهد داد.
مواد مصرفی کار هم جز نئوپان، امدیاف و چوب (در موارد نادر) و رنگآمیزی نیست. پس چطور باید با خیال راحت غرفهساز را انتخاب کرد؟
یک انتخاب غلط
ما به این نتیجه رسیدهایم که عمده مشکلاتی که مشارکتکنندگان محترم در نمایشگاه متحمل میشوند، از چهار عامل خارج نیست:
- هزینه های ساخت غرفه سازی واقلام اعلامی غرفهسازان که در بسیاری از موارد باعث فدا شدن کیفیت در برابر قیمت خواهد شد.
- توجه بیش از اندازه به قیمتهای اعلامی غرفهسازان که در بسیاری از موارد باعث فدا شدن کیفیت در برابر قیمت خواهد شد.
- اقدام دیرهنگام برای بستن قرارداد با شرکتهای پیمانکار که باعث میشود زمان طلایی طراحی و ساخت غرفه از دست رفته و غرفه با اهمالکاری پایان پذیرد.
هدر دادن نیروهای شرکت پای غرفه، که این کار عملا تمرکز نیروهای شرکت را در روزهای پس از افتتاح به هم خواهد زد.


استراتژی شما چیست؟
هر چقدر غرفه شما زیباتر و کاملتر باشد، امکان بیشتری برای اعتماد مخاطب فراهم خواهد کرد. شکی نیست که غرفههای بزرگ که با سلیقه تزئین شده و دکورهای جذاب دارد، توجهات بیشتری را جلب خواهد کرد و در مقابل هر چقدر غرفه کوچکتر باشد، به همان نسبت در اولویت پایینتر بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. پس در یک کلام هزینه کنید، اما با چشم باز این کار را انجام دهید.
آیا میدانستید در بسیاری از موارد غرفههای بزرگ که صرفا با هزینههای سنگین وارد میدان رقابت شدهاند، بازی را به غرفههای کوچک کم هزینه خواهند باخت؟ البته در این رقابت نفس گیر باید به یک سوال پاسخ داد و آن اینکه استراتژی شما برای حضور در نمایشگاه چیست؟
از کجا بفهمیم غرفه ساز ما حرفه ای است؟
غرفهسازها اغلب روال یکسانی را برای ساخت غرفه طی میکنند، اما در این میان نکات ریزی آنها را از یکدیگر متمایز خواهد کرد. از جمله “طول مدت طراحی” و “برنامه ریزی برای ساخت” یکی از فاکتورهای مهم این بخش از ماجراست.

برخی از مزایای غرفه ساز حرفه ای:
- استفاده از طرح های مدرن که البته ایستایی سازه نیز در آن طرح محاسبه شده باشد (چه بسیار طرحهای زیبا که قابل اجرا نیست)
- دارا بودن کارگاه؛ بزرگترین هزینه غرفهسازی بخش نجاری آن است. اگر یک غرفهساز کارگاه نجاری داشته باشد، بخش بزرگی از هزینههای غرفهسازی را مرتفع خواهد کرد.
- کادر مجرب : این موضوع بسیار حائز اهمیت است. غرفهسازی که همه بخشهای کار را (اعم از طراحی، اخذ مجوز و نظارت بر اجرا) خود انجام میدهد، ممکن است نتواند در لحظات مهم تصمیمات درستی اتخاذ کند.
غرفه سازی نمایشگاه شاید کاری به ظاهر ساده باشد، اما تجربه در آن حرف اول را میزند. غرفهساز باتجربه بیش از حد توان تعهد نمیکند، طرحها را به موقع ارسال میکند و به طور کلی زمانبندی دقیقی دارد. تصویر کارفرمایی که شب افتتاحیه با نگرانی پای غرفه ایستاده و اضطراب رسیدن غرفه به روز افتتاحیه را دارد ،حتما خوشایند هیچکس نیست. پس درجزئیات رفتار غرفهسازتان دقت کنید.
برای این موضوع نیاز است که ابتدا نیازمندیهای خود را در نمایشگاه بشناسید. شرکت شما با دیگران متفاوت است. نیروهای شرکت شما نیازهای متفاوتی نسبت به شرکتهای دیگر دارند و این همان چیزی است که شما باید اعلام کنید. اعلام نیاز یا “فاز صفر”، همان قدمی است که بسیاری از شرکتها با جدی نگرفتن آن، در واقع کلیت نمایشگاه را از دست خواهند داد.
طراحی غرفهها در نمایشگاه بیش از حد شبیه به یکدیگر شده؟ این طبیعی است، چون مشارکتکنندگان چیز بیشتری نمیخواهند. در واقع طراحی هر شرکتی که در نمایشگاه حضور دارد از دو حال خارج نیست؛ یا به صورت عمومی براساس نیازهای اولیه (که در 90 درصد اوقات مشترک است) صورت میگیرد که در این صورت تعداد رقبا، به تعداد حاضران در سالن خواهد بود.
اما شکل دیگر ماجرا طراحی اختصاصی و براساس نیازهای دقیق و در نظر گرفتن اصول فنی یک شرکت است. در این صورت شما منحصر به فرد ترین غرفه سالن و در بسیاری اوقات نمایشگاه را خواهید داشت. انتخاب با شماست.
غرفهها روی کف ناهموار نمایشگاه ساخته میشود. پس استحکام و البته تراز بودن آن، زیر سازی غرفه را در درجه بالایی از اهمیت قرار میدهد. استحکام سازههای چوبی زیر پا حسی خوشایند را برای قدم زدن در غرفه ایجاد میکند. از آن مهمتر، رنگبندی پارکت کف است که میتواند غرفه شما را کادربندی کند. کف سازی بین شما و پیرامونتان تمایز چشم گیری ایجاد خواهد کرد.
پس این بار که به هر غرفهای پا گذاشتید ابتدا زیر پایتان را نگاه کنید. ما تلاش میکنیم شما قدمهایتان را مطمئن و با لذت بردارید.
در بسیاری از موارد عدم اعتماد به تیم طراحی و ساخت باعث میشود، غرفه شما از چیزی که باید ناکارآمدتر به نظر برسد. چرا که نظرات عموما غیرتخصصی از طرف نیروهای شرکت، باعث از دست رفتن کلیت و یکپارچگی کار خواهد شد. پس اگر میخواهید غرفه شما، هویت مشخص سازمانیاش را از دست ندهد، به تیم طراحی و ساخت اعتماد کنید.
بسیاری از نیروهای تبلیغاتی، معتقدند باید 90 درصد سرمایهتان را تبلیغ کنید. اما اگر این کار را امروز بدون در نظر گرفتن استانداردهای تبلیغات انجام دهید در واقع 90 درصد سرمایه خود را دور ریخته اید. واقعیت این است کیفیت ارائه بسیار مهمتر از مقدار آن است. پس با در نظر گرفتن امکانات جدید رسانهای میتوان با هزینهای به مراتب کمتر، بهرهوری بیشتری را به دست آورد.
کارشناسان ما قبل از شروع کار طراحی، جلسه ای جهت بحث و بررسی در خصوص نیازها، راهکارهای کلی و عملیاتی برگزار میکنند. هدف از تشکیل این جلسه رفع ابهامات بخش طراحی و پاسخ به سوالات پرسنل فنی و آماده سازی آنها برای انجام اقدامات ضروری در روزهای ساخت خواهد بود.
بعد از اتمام عملیات ساخت، نیروهای شرکت پیشنهادات لازم را جهت ارائه خدمات در روزهای نمایشگاه ارائه خواهند داد. همچنین در روزهای برگزاری تیمهای ما برای پوشش خبری پیرامون شرکت در نمایشگاه حضور خواهند یافت.
یادتان باشد که هر نمایشگاهی میتواند سرنوشت یک سال آینده یک شرکت را رقم بزند و نباید آن را به شکل مناسک تکراری و خستهکننده برگزار کرد.
نمونه کار غرفه سازی

طراحی و اجرای غرفه ی شرکت پلی تک

طراحی غرفه ی شرکت صنایع گوزل پلاستیک

طراحی غرفه ی شرکت سارکو

طراحی غرفه ی شرکت لاوان

پروژه غرفه سازی شرکت صنایع ماهر شیمی

پروژه غرفه سازی شرکت گروه صنعتی مؤمنین

پروژه غرفه سازی گروه گرین و سیستما

پروژه غرفه سازی شرکت پارسیان گروپ

پروژه غرفه سازی شرکت SIEMENS

پروژه غرفه سازی شرکت Baxter

پروژه غرفه سازی شرکت IRAN’INTERRA

پروژه غرفه سازی شرکت FELER

پروژه غرفه سازی MAKE-UP STUDIO

پروژه غرفه سازی شرکت مایدیا

پروژه غرفه سازی گروه مشاورین پایدار CLINT

پروژه غرفه سازی صنایع غذایی گلها

پروژه غرفه سازی شرکت کیمیاگران نفت

پروژه غرفه سازی مشاوران آزمای نفت ایرانیان

پروژه غرفه سازی ترشی سون

پروژه غرفه سازی خانه معدن استان یزد

پروژه غرفه سازی گروه صنعتی دمیرچی

پروژه غرفه سازی پشم شیشه پارس مشهد

پروژه غرفه سازی پشم شیشه پارس رشت

پروژه غرفه کمپانی MAVI

پروژه غرفه سازی دایا الکترونیک پایا

پروژه غرفه سازی جرج فیشر

پروژه غرفه سازی کیانیک

پروژه غرفه سازی کیمیادنت
