جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی انواع کفپوش ساختمان

معرفی انواع کفپوش ساختمان
معرفی انواع کفپوش ساختمان

کفپوش چیست؟

به پوششی که در کف ساختمان استفاده می‌شود کفپوش می‌گویند. کفپوش ها قابلیت تعویض دارند. کفپوش در ظاهر اتاق تفاوت زیادی ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال کفپوش چوبی یکی از محبوب ترین گزینه ها برای کف اتاق است. البته این که چه کفپوشی انتخاب کنید بستگی به این دارد که به دنبال چه ظاهری باشید. بنابراین بسیار مهم است که قبل از تصمیم گیری و اقدام به خرید، انواع مختلف کفپوش را بررسی کنید. موارد مختلفی وجود دارد که باید هنگام بررسی گزینه‌های مربوط به انواع کفپوش خانه خودتان در نظر بگیرید.

بهتر است ابتدا به اتاق‌هایی که می‌خواهید کفپوش در آن انجام شود نگاه کنید و سپس نوع مناسبی را انتخاب کنید که با خانه شما هماهنگ باشد، علاوه بر این کفپوش انتخابی شما باید متناسب با نیاز و بودجه شما باشد.
در این مقاله گروه ساختمانی نباتیان(چینش دکور) قصد دارد به معرفی انواع کفپوش بپردازد و شما را با بهترین کفپوش برای خانه آشنا کند تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

از کفپوش‌ ها برای کف مکان‌ها و فضاهای مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال کفپوش کاشی ممکن است در دستشویی و آشپزخانه عالی باشد اما برای اتاق نشیمن مناسب نیست.
استفاده از انواع مختلف کفپوش می‌تواند نمای کلی اتاق را تغییر دهد. کاشی  جلوه ارزان‌تر به مکانی که در آن استفاده می‌شود، می‌دهد اما کفپوش چوبی ظاهری لوکس به فضای اتاق می‌بخشد. انتخاب رنگ مناسب پارکت نیز همچنین تاثیر زیادی در زیبا به نظر رسیدن پارکت دارد.

برای انتخاب کفپوش چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

انواع کفپوش آلتن ترموود

آیتم‌های بسیاری متناسب با فضای شما ممکن است در انتخاب کفپوش تاثیرگذار باشد؛ اما معمولا طراحان برای انتخاب کفپوش‌ یک فضا، مواردی را در نظر می‌گیرند؛ از جمله:

  • جنس، دوام و مقاومت مصالح با توجه به رفت‌و‌آمدی که در فضا اتفاق می‌افتد. مثلا در مکانی مانند مترو که فضایی پررفت‌و‌آمد است، از سخت‌ترین مصالح برای کف استفاده می‌کنند. یا فضاهایی که رفت‌و‌آمد در آن اندک است؛ سعی می‌کنند کفپوش‌ های تزئینی با دوام کمتر استفاده شود تا زیبایی بیشتری داشته باشد.   
  • سلیقه شخصی. همان‌طور که گفته شد کفپوش عنصری از فضا است که مدت زیادی از آن استفاده می‌شود؛ پس باید کفپوشی انتخاب کنید که از دیدن آن لذت می‌برید!
  • میزان بودجه. جزء مواردی است که رابطه مستقیم با انتخاب شما دارد. سعی کنید از قبل نگاهی به هزینه‌های انواع کفپوش‌ ها کنید. تا با خیال راحت به خرید کفپوش مورد نظر خود بروید.
  • مقاومت در برابر آتش‌سوزی. 
  • مطابق بودن با دیگر مصالح ساختمان مانند: مصالح استفاده شده در نمای ساختمان.
  •  با توجه به نوع کفپوش، زیرسازی و کف سازی آن، متفاوت خواهد بود و همین امر، در انتخاب نوع محصول تاثیرگذار است. 
  • بسیاری از مالکان ساختمان ها خصوصا خانم ها، ترجیح می دهند کفپوش ساختمان به گونه ای باشد که شست و شو و نظافت آن به سادگی صورت گیرد.

با درنظر گرفتن این پارامترها در انتخاب طرح کفپوش و جنس آن، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

پرکاربردترین کفپوش‌ ها

کفپوش6

اکثر افراد علاقه دارند تا بهترین انتخاب را در زمینه انواع کفپوش داشته باشند.در ادامه پرکاربرد ترین کفپوش‌ها را مشاهده می‌کنید.

  • کفپوش‌ های سنگی : این مدل کفپوش‌ها از بهترین و شیک‌ترین انواع کفپوش مستحکم محسوب می‌شوند. استفاده از کفپوش‌های سنگی با طرح و نقش زیبا، به شما اجازه می‌دهد تا فضا را جان تازه‌ای ببخشید. سعی کنید با کمک این مدل کفپوش‌ها، زیبایی را در دکوراسیون ایجاد کنید.

    1. سنگ
    2. موزاییک
    3. کاشی و سرامیک
کفپوش8
کفپوش‌ سنگی
  •  
  • کفپوش‌ های چوبی : یکی از محبوب‌ترین انواع طرح کفپوش، کفپوش‌های چوبی است. از این مدل کفپوش در فضاهای مختلف می‌توانید بهره ببرید. کفپوش چوبی با ساختاری مستحکم و زیبا  می‌تواند حس و حال مطلوب و گرمای خاصی ایجاد کند. سعی کنید با استفاده از این مدل کفپوش‌ها، فضای دکوراتیو و شیکی ایجاد کنید.

    1. پارکت
    2. لمینت

 

پارکت چوبی
کفپوش چوبی
  • کفپوش‌ های الیافی: در دکوراسیون خانه ایرانی، استفاده از فرش و موکت به شدت رایج است. شما برای ایجاد فضای مناسب و امن، می‌توانید از فرش‌های دکوراتیو و شیک استفاده کنید. استفاده از موکت می‌تواند فضا را زیباتر جلوه دهد. اگر انتخاب مناسبی انجام دهید، فضای شیک و بی نظیری را خواهید داشت.

    1. فرش
    2. موکت
کفپوش‌ های الیافی
کفپوش‌ های الیافی
  • کفپوش های پلاستیکی: محبوبیت استفاده از کفپوش‌های پلاستیکی در بین افراد زیاد است. شما به راحتی با کمک کفپوش پلاستیکی می‌توانید بی دردسر فضا را زیباتر کنید. این مدل کفپوش‌ها ضد خش هستند و استفاده از آن‌ها ساده است.

  1. لینولئوم (مشمع)

کفپوش لیلولئوم
کفپوش لینولئوم
کفپوش pvc
کفپوش pvc

در انتخاب کفپوش برای این مکان ها دقت کنید!

خواه در حال ساخت خانه جدیدی باشید و یا قصد دارید در خانه فعلی خودتان تغییراتی ایجاد کنید بسیار مهم است که کف سازی داخلی ساختمان را برای قسمت‌های مختلف خانه چگونه انتخاب می کنید. در اینجا ما خانه شما را به سه قسمت اصلی تقسیم کرده‌ایم: آشپزخانه، حمام و فضای منزل. نکاتی وجود دارد که هنگام تحقیق و تصمیم گیری نهایی برای خرید کفپوش برای هر یک از آن‌ها باید در نظر داشته باشید.

۱. آشپزخانه

بسیاری از مردم آشپزخانه را قلب خانه می‌دانند. این مکان نه تنها جایی است که وعده‌های غذایی در آنجا آماده می‌شود بلکه یک فضای محبوب برای دور هم جمع شدن افراد خانواده است. در این فضای پر رفت و آمد انتخاب نوع کفپوش مناسب و بادوام بسیار مهم است.

کفپوش سنگی

برای آشپزخانه انتخاب گزینه‌ای ضد آب بسیار حیاتی است. بعلاوه سطوحی که در هنگام خیس شدن لغزنده می‌شوند مناسب آشپزخانه نیستند خصوصاً اگر در منزل کودک یا فرد سالمند دارید.
در واقع مقاومت و ضدآب بودن کفپوش، مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب کفپوش آشپزخانه است. به طور کلی گزینه‌های خوب برای انواع کفپوش آشپزخانه، کاشی، سرامیک و سنگ طبیعی است که به عنوان ضد آب شناخته می‌شود. همچنین کفپوش‌های پی‌وی‌سی که از مقاومت خوبی در برابر رطوبت برخوردارند گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

۲. حمام

در حالی که ضد رطوبت بودن کفپوش در آشپزخانه بیشتر مورد توجه شما است، در حمام انتخاب ماده‌ای که بتواند در برابر تماس روزانه با آب مقاوم باشد بسیار مهم است.
کفپوش مرمر، کاشی و سرامیک یا کاشی های سنگ طبیعی ساخته شده از سنگ آهک، و یا گرانیت، گزینه‌های مناسب برای حمام هستند.

۳. کفپوش فضای منزل

پارکت

انتخاب شما برای کفپوش فضای نشیمن خانه تا حد زیادی به اولویت شخصی شما بستگی دارد. اگر گرما و ماندگاری چوب و ظاهر لوکس را می‌پسندید بهترین انتخاب کفپوش چوبی است.
بهترین روش برای محدود کردن گزینه‌های شما تعیین بودجه و نگاهی به نمونه‌های آنلاین انجام شده است تا ببینید که چه سبک‌ها و رنگ‌هایی بیشتر توجه شما را جلب می‌کند. و بهترین کفپوش خانه را برای منزل خود انتخاب کنید.

در مقاله دیگری تاثیر رنگ در دکوراسیون منزل را معرفی کرده ایم که توصیه می کنیم حتما مطالعه نمایید.

انواع کفپوش منزل

1لمینت

ده‌ها نوع کفپوش وجود دارد اما در خانه‌های به سبک مدرن بعضی از آن‌ها را بیشتر می‌بینید. در این قسمت مقاله نگاهی به انواع کفپوش چوبی منزل می‌پردازیم و معایب و مزایای هر یک را بررسی می‌کنیم.

۱-کفپوش چوبی

گونه‌های مختلف چوب از سختی مختلفی برخوردارند. انتخاب نوع چوب متناسب با میزان تردد پا در اتاق بسیار مهم است تا اطمینان حاصل کنید که کفپوش دچار فرسودگی نمی‌شود. دو ویژگی گرمابخشی چوب و تداعی کردن طبیعت باعث شده تا کفپوش های چوبی با استقبال خوبی روبرو شوند. این کفپوش ها معمولا از چوب درختان مانند بلوط، گردو و گیلاس ساخته می‌شوند.

انواع کفپوش چوبی

انواع کفپوش چوبی که بیشتر رایج است شامل پارکت، لمینت و ترموود می‌شود.
پارکت و لمینت را تقریبا در همه‌جا می‌توان استفاده کرد. از کفپوش اتاق خواب و سالن پذیرایی منزل تا کفپوش تراس و بالکن، کفپوش روف گاردن و حتی کفپوش دور استخر ویلا را می‌توان با انواع کفپوش‌ چوبی پوشاند. پارکت و لمینت برای کفپوش خانه مقرون به صرفه‌ است. بهتر است برای محیط‌های مرطوبی مانند دور استخر از ترموود استفاده شود. پارکت های چوبی برای پذیرایی و اتاق ها مناسب تر هستند. تنوع بی نظیری دارند و اجرای پارکت چوبی فضای خانه را طبیعی تر و دلبخش نشان می دهد. 

لمینت

کفپوش لمینت از یک یا دو لایه نازک ام‌دی‌اف ساخته شده است. برای نصب کفپوش لمینت نیاز به هیچ گونه چسب و مواد شیمیایی نیست. این نوع کفپوش ها توسط شیارهایی که به آن‌ها کلیک گفته می‌شود و دور تا دور لمینت‌ها وجود دارد به صورت نر و ماده در هم قفل می‌شوند.

پارکت چوبی

کفپوش پارکت به طور کامل از چوب‌های جنگلی ساخته شده است. یکی از معایب پارکت چوبی این است که از مقاومت خوبی در برابر رطوبت برخوردار نیستند و در صورتی که مراقبت لازم از آن ها صورت نگیرد پس از مدتی باد می‌کنند و یا در هنگام راه رفتن صدا می‌دهند.

کفپوش ترمووود

کفپوش ترمووود و به طور کلی ترمووود از استحکام بالایی برخوردار است. به دلیل همین استحکام بالا برای مکان‌های پر رفت و آمد مناسب است. این کفپوش علاوه بر این که زیبایی خاصی دارد بسیار سریع هم نصب می‌شود.

کفپوش ترمووود
کفپوش ترمووود

۲-کفپوش پی‌ وی ‌سی

یکی از انواع کفپوش ساختمان کفپوش های پی وی سی (polyvinyl chloride) است.
کفپوش پی‌ وی ‌سی با نام کفپوش وینیل هم شناخته می‌شود.

۳-کفپوش سرامیکی

یکی از کفپوش هایی که قبلا در بین مردم محبوب بود و زیاد استفاده می‌شد کفپوش سرامیکی است که در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب وجود دارد.
قیمت کفپوش سرامیکی براساس کیفیت و اندازه آن مشخص می‌شود. هنگام خرید حتما به کیفیت، میزان جذب آب و میزان مقاومت در برابر ضربه و ضریب اصطکاک دقت کنید.
کفپوش سرامیکی طرح چوب گزینه مناسبی برای مواقعی است که شما به طرح چوب علاقه دارید اما امکان استفاده از کفپوش چوبی به هر دلیلی فراهم نیست.

۴-کفپوش بتنی

کفپوش‌ بتنی یکی دیگر از انواع کفپوش ساختمان است. از این نوع کفپوش برای فضاهای بیرونی ساختمان مثل حیاط ویلا و تراس خانه استفاده می‌شود. به دلیل اینکه این نوع کفپوش‌ سطح سردی دارد در صورت استفاده در آپارتمان باید از سیستم گرمایش از کف برای فصل سرد سال استفاده شود.

در این مقاله گروه ساختمانی نباتیان سعی کردیم شما را با انواع کفپوش آشنا کنیم تا بتوانید بهترین نوع کفپوش را متناسب با نیاز و بودجه خود تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کابینت وکیوم سفید

کابینت وکیوم

کابینت وکیوم چیست؟ با پیشرفت سریع تکنولوژی و توسعه و ساخت ماشین آلات مربوط به صنایع چوب و نجاری کم کم بسیاری از کارها بجای

ادامه مطلب »
کابینت آشپزخانه جزیره ای

جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه و کاربرد انواع آن در آشپزخانه های مختلف واژه جزیره، به یک کابینت یا کانتر اطلاق می شود که از هر طرف قابل

ادامه مطلب »