امروزه طراحی غرفه ، شغلی پرکاربرد محسوب میشه. در بازار جهانی، چگونگی غرفهداری از اهمیت بالایی برخورداره. شرکتهای مختلف و نوپا که میخوان کار خودشون رو به مخاطبان ارائه دهند، برای دیدهشدن و جذب مشتری نسبت به خودشون، در همایشها غرفه اجاره میکنند. اونها باید به این موضوع توجه داشته باشن که غرفهای جذاب و چشمگیر ارائه دهند.
ابتدا نحوهی طراحی و ساخت غرفه، برای مشتری به چشم میاد. فرض کنید شما برای طراحی غرفه خودتون هزینه کردید و میخواید در اون همایش بدرخشید. حال، هنگامی که افراد حاضر در همایش از دور شاهد جذابیت غرفه شما باشند، جذب اون محصولی که قراره ارائه کنید میشوند. اگر برای غرفه خودتون هزینه کنید و غرفهای خلاقانه داشته باشید، با فروش و ارائه دادن محصول خود، ده برابر آن هزینه ای که کردهاید، به خودتون بر میگرده.
هنگامی که برای طراحی غرفه خودتون به شرکتهای طراحی روی میآورید، طراح غرفه باید بدونه که تمام نیازهای شما رو چطور برطرف کنه و نگاهی خلاق و باز به این مسئله داشته باشه.
برای اینکه بدونیم چگونه غرفهای منحصربهفرد داشته باشیم، اینجا هستیم تا شما رو در این راه راهنمایی کنیم.
غرفهای لوکس و منحصربهفرد
استفاده از تیم اجرایی تخصصی
برای داشتن یک غرفه جذاب و متنوع، هیچ وقت از طراحان درخواست طراحی رایگان نداشته باشین. در طراحیهای رایگان شرکتهای غرفهساز، از یک عرف ساده و پایه استفاده میشه. با نشون دادن چند طرح، شما یک مورد رو انتخاب میکنید و اونها صرفا با تغییر دادن جای چند وسیله اون غرفه جدید رو به شما تحویل میدن.
تیمهای صنعتی متخصص با دونستن جایگاه هر وسیله، وزن اونها و با مسلط بودن به چگونگی استفاده از زیباییها در معماری و ارائه طرح خاص برای هر مشتری به صورت جداگانه، غرفهای جذاب براتون طراحی میکنند.
غرفهساز موظفه با تسلط به علم معماری، ساخت مواد و متریال و نورپردازی حرفهای، کار زیبایی رو به شما تحویل بده. با توجه به میزان هزینهای که قراره بکنید، طراح غرفه میتونه یک استند سه بعدی که قابل حمل باشه رو برای غرفهتون طراحی و اجرا کنه. نورپردازی درست و جذاب کمک شایانی به برجستهکردن محصول شما در غرفه میکنه. استفاده از طرایهای جدید و نشوندادن قوس و داشتن تیزیهایی که به چشم بیاد، در غرفهسازی موثره.
در هر مرحله از تولید غرفه بهتره بگیم چگونه غرفهای منحصربهفرد داشته باشیم، تا از مسیر کار خارج نشیم. شرکتهای غرفهساز نجار، از روشهای صنعتی بهره نمیبرن و طراح ماهری که در این حوزه تحصیل کرده باشه، ندارن.
طراح ماهر و زبده، نسبت به این کار دیدگاهی صنعتی و خلاق داره و کارهاش کپی نیستن. هرچه ذهن بازتر و خلاقانهتر نسبت به ساخت غرفه داشته باشید، در نهایت کار منحصربهفردی دارید. باید بین عوامل طراحی غرفه و محصولتون هماهنگیای حاکم باشه. لازمه شما در ابتدا تمام انتظارات و چیزهایی که میخواید رو با شرکت سازنده غرفه درمیان بگذارید.
شما میتونید برای اینکه در ذهن مخاطبان حاضر در نمایشگاه جایگاه خاصی داشته باشین و در زمان نیاز اونها به محصولتون، برندتون رو بهخاطر داشته باشن، از کارتهای کوچیکی برای تبلیغ استفاده کنید. از طراح غرفه خود این مورد رو هم بخواید. زمانی که مخاطب به غرفه شما سرمیزنه، این کارت کوچک که حاوی مشخصات برند شما است رو به اونها تقدیم کنید.
درسته که با این کار در همان زمان، از بازدید مشتری سودی نمیبرید، اما این یک راز میان خودتونه که قرار است در طولانی مدت، از این سود بهره ببرید. این یک رابطه برد برد میان شما و مشتریه.
طرح اجرایی غرفهای با داشتن قوس و تیزی
اجرای طراحی خاص
برای اینکه بفهمیم چگونه غرفهای منحصربهفرد داشته باشیم، نیاز به کمی فکر داریم. با ایجاد تغییراتی در کیفیت کار میتوان، غرفهای خاص و منحصربهفرد داشت. هدف اصلی برگذاری نمایشگاهها، معرفی برندها و شغلهای گوناگون به مخاطبان و ایجاد اشتغال و شناسایی هرچه بیشتر برای برندهای کوچیکه. زمانی که در یک نمایشگاه غرفهای رو اجاره میکنید از مزایای زیادی بهرهمند میشید.
جلب سرمایهگذاری، اشتغالزایی، رونق اقتصادی، گسترش برند خودتون از جهات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، شناخت برندهای رقیب و… از مزایای این کاره که تنها گوشهای از اون گفته شد.
با اجاره غرفه در نمایشگاهها، شما میتونید از غرفههای دیگه ایده بگیرید. با بهره از خلاقیت خود میتونید، روند جذب مشتری رو سرعت ببخشید. طنزپردازی، یکی از ایدههای خلاقانه و بسیار عالیه.
برای نشان دادن بیشتر اینکه چگونه غرفهای منحصربهفرد داشته باشیم ، با طراحی غرفه به شکل محصول خودتون، اون رو در میان غرفههای دیگه برجسته کردهایم. برای مثال؛ اگر محصول شما، لوازم و کرمهای مراقبت از پوست صورت و بدن باشه، میتونید دید بازی نسبت به این موضوع داشته باشید که غرفه خودتون رو به شکل کرمها و آبرسانهای پوست طراحی کنید.
استفاده از محصولات پوستی برای طراحی منحصربهفرد غرفه
یا اگر محصولتون که قرار است ارائه دهید، فرش و گلیم باشه، بهتر است از طراح غرفه خود بخواید تا استد سه بعدی فرش برای غرفهتون بسازه. ایجاد چنین فضایی میتونه برای اغلب مردم، حتی اونهایی که شاید تمایلی به بازدید از محصول غرفه شما نداشته باشن هم جذاب باشه. اما این کار برای مخاطب، دارای ریسک بالاییه. چراکه اگه برخلاف تصورمون، کار نهایی زشت و ناهماهنگ بشه، کسی از محصول بازدید نمیکنه.
جمع بندی
جدای از اینکه چگونه غرفهای منحصربهفرد داشته باشیم، باید جای مناسبی رو برایایجاد غرفه خودمونپیدا کنیم. قبل از بحث منحصربهفرد و خاص بودن، جایگاه برپایی غرفه بسیار مهمه. ممکنه شما برای طراحی غرفه خودتون هزینه زیادی کنید، اما در جایگاه مناسبی از نظر مکانی قرار نگرفته باشین. با تغییر مکان غرفه خودتون، درست هزینه کنید، تا بازدهی زیادی داشته باشین. بعضی از افراد این مورد رو درنظر نمیگیرن و در نهایت نتیجه مطلوبی به دست نمیارن.
همونطور که در ابتدای مقاله به اون پرداختیم، امروزه به دلیل افزایش تعداد نمایشگاهها، غرفه داری و ساخت اون، مهم و رایجه. شما باید پیش از سپردن کار طراحی به غرفهسازان، در ذهن خودتون ساختار غرفه رو طراحی و اون رو بیان کنید. ما در این مقاله به موضوع چگونگی داشتن غرفهای منحصربهفرد و راهکارهای افزایش جذب مشتری پرداختیم.
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Average rating 0 / 5. Vote count: 0
No votes so far! Be the first to rate this post.