جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کابینت و مدلها

انواع کابینت آشپزخانه | معرفی جدیدترین مدل کابینت

کابینت آشپزخانه یک عامل تاثیرگذار در کل دکوراسیون خانه می باشد. با توجه به اهمیت طراحی داخلی خانه، آشپزخانه نیز مانند سایر قسمت های خانه قابل اهمیت و در دید است و این موضوع باعث می شود که این روزها مردم به دکوراسیون و طراحی داخلی آشپزخانه اهمیت بیشتری بدهند. در دکوراسیون آشپزخانه اولین موردی که قابل اهمیت می باشد کابینت ها هستند. 

مطالعه این مطالب به شما پیشنهاد می شود :100 مدل از جدیدترین کابینت های آشپزخانه

IMG 2138 1500x1125 1

انواع کابینت آشپزخانه

در ابتدا به طور خلاصه باید بگم که انواع کابینت آشپزخانه بر اساس سبک و نوع آن، تنوع بسیاری را شامل می‌شود. مهم‌ترین انواع کابینت را با توجه به مواد سازنده آن می‌توان موارد زیر دانست.کابینت اشپزخانه طی سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است و سبک و مدل های متنوعی متولد شده است .

در مورد هر یک از انواع کابینت آشپزخانه در مطالب اصلیشان مفصل توضیح دادیم. پیشنهاد می کنم برای مطالعه هر کدوم از سبک های انواع کابینت آشپزخانه به همان صفحه مراجعه فرمایید.

مدل ها با توجه به اندازه و میزان فضای اختصاص داده شده به آشپزخانه و همچنین جنس و متریال و رنگ به کار رفته برای آنها از تنوع بالایی برخوردار می باشد.گروه ساختمانی نباتیان با در اختیار داشتن دستگاه های پیشرفته در ساخت کابینت، توانایی ساخت هر نوع کابینت مطابق با خواسته شما را دارد. 

modern cabinet
"کابینت مدرن آشپزخانه"

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مدل جدید کابینت ها شامل انواع کابینت آشپزخانه ام دی اف، ممبران، کلاسیک و چوبی و وکیوم و های گلاس و غیره بوده و از نظر طراحی تفاوت هایی در آنها به چشم میخورد. به طوریکه می توان متناسب با هر سبک از طراحی دکوراسیون محیط مورد نظر و همچنین بودجه خود گزینه های متعددی را انتخاب نمود. کابینت آشپزخانه عضو جدایی ناپذیر دکوراسیون هر خانه و آشپزخانه ای است و اکثر خانواده ها مدت زمان زیادی را جهت سرو غذا و … در آشپزخانه سپری می‌کنند. از طرفی معمولاً محیط آشپزخانه مشرف به سالن پذیرایی و در دید مهمانان است پس اهمیت ویژه‌ای دارد که دکور مناسبی برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

کابینت آشپزخانه

جدید ترین مدل کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک جدیدترین سبک کابینت است که تلفیقی از کابینت سبک کلاسیک و مدرن به شمار می رود. کابینت نئوکلاسیک در واقع نسل به روز شده کابینت کلاسیک است. این کابینت می تواند طرح داشته باشد اما طرح های انواع کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک بسیار ساده تر از طرح های کابینت کلاسیک است همان طور که از اسم این کابینت بر می‌آید، کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است و طبیعی است که تا حدودی، ویژگی‌های هر دو را در بر می‌گیرد. قصد داریم شما را با کابینت نئو کلاسیک خصوصیات و طرح‌های آن بیشتر آشنا کنیم. امیدواریم این محتوا را دنبال کنید. 

کابینت‌ نئو کلاسیک در واقع برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک است و آشپزخانه‌ای ساده و در عین حال سنتی و کاربردی را برای شما پدید می‌آورد. این کابینت در عین شیک بودن دارای المان‌های تزئینی ساده است که نمایی مدرن و لوکس ایجاد می‌کند و در واقع، آمیزه‌ای از هنر و طرح‌های اشرافی‌، توامان با مدرنیته و سادگی است. نئوکلاسیک ابتدا توسط معماری ایتالیایی به نام آندرا پالادیو معرفی شد و مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت.

کابینت آشپزخانه
"کابینت نئوکلاسیک "

مدل کابینت نئوکلاسیک پولیشی

کابینت پولیشی از ام دی اف خام تشکیل می شود و سپس با دستگاه cnc طرح و ابزار می خورد. سپس رنگ آمیزی شده و سمباده کشی می شود. این کابینت سطحی براق دارد و ضد آب است، به همین دلیل از بهترین کابینت ها برای مناطق مرطوب به شمار می رود و در رنگ های روشن تولید می شود.

تولید کابینت 1
کابینت آشپزخانه
"کابینت نئوکلاسیک مدل پوششی "

مدل کابینت پوششی

کابینت پوششی از انواع کابینت نئوکلاسیک است که رنگ آمیزی می شود. کابینت نئوکلاسیک پوششی سطحی بسیار یکدست و صاف دارد، که همین موضوع بر زیبایی و جلوه بیشتر آن تاثیر گذار است. این کابینت مات است و از آنجا که کابینت پوششی در گروه کابینت رنگ قرار می گیرد بنابراین هیچ اثری از سوراخ و یا برجستگی بر روی سطح کابینت پوششی دیده نمی شود و هموار است.

مدل کابینت نئوکلاسیک پولیشی

در واقع کابینت پولیشی به کابینتی می‌گویند که جنس بدنه آن از رنگ پولیش ساخته شده باشد. و رنگ آن؛ مانند یک لایه ی شیشه ای به ضخامت سه میل بر روی بدنه ی مورد نظر قرار می گیرد. 

 

Membrane cabinets 2
کابینت آشپزخانه لوکس
"کابینت نئوکلاسیک مدل انزو "

مدل کابینت انزو

انزو نوعی از کابینت نئوکلاسیک است که با انواع روکش پلی اورتان، پلی استر و یا پی وی سی پوشش داده می شود و معمولا سطحی براق دارد. انزو نام یک شرکت تولیدی است که به دلیل معروفیت زیاد به یک برند تبدیل شده است.

این سبک از کابینت، اولین بار توسط شرکت zentique آمریکا در نیوجرسی تولید و اولین بار توسط وارد کنندگان ایتالیایی وارد ایران شد. امروزه بسیاری از تولید کنندگان ایرانی قادر به تولید و اجرای کابینت طرح انزو هستند.

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه کلاسیک

همان طور که بالا اشاره کردیم کابینت عمدتاً در سه سبک کلاسیک، مدرن و نئو کلاسیک طراحی و تولید می‌شود. حال می‌خواهیم به تفکیک این سه سبک کابینت ام دی اف بپردازیم و زیر شاخه‌های آنها را به شما معرفی کنیم. کابینت کلاسیک شامل سه زیر شاخه به نام های کابینت طرح چوب، کابینت ممبران و کابینت تمام چوب می‌باشد.مشخصه کابینت های کلاسیک ابزار و حکاکی های روی درب های این سبک کابینت است. این نوع کابینت دارای درب های حکاکی شده‌ی زیباست. این ابزار و حکاکی ها توسط دستگاه تمام اتوماتیک سی ان سی روی درب ها اجرا می‌شود و بسیار ظریف است.

تولید-کابینت
"کابینت کلاسیک آشپزخانه"

همچنین وجود ستون و گل های چوبی منبت کاری شده در این سبک کابینت به وفور دیده می‌شود. این سه مدل کابینت از نظر ظاهر بسیار مشابه هستند اما روند تولید و قیمت متفاوتی دارند.

کابینت آشپزخانه

مدل کابینت تمام چوب

کابینت تمام چوب اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین نوع کابینت آشپزخانه است که اغلب در خانه‌های مجلل و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و زینت بخش فضای خانه و محیط طبخ غذا است. بطور معمول بدنه کابینت چوب از MDF درجه یک و بقیه قسمت‌ها که شامل درب، ستون و سر‌ستون، تاج و زیرچراغ از چوب و روکش چوب طراحی می‌شود. بدلیل آسیب پذیر بودن چوب خام در برابر رطوبت و عوامل محیطی تمامی کابینت‌های چوب طبیعی احتیاج به رنگ آمیزی دارند. روکش رنگ هم از سطوح چوبی محافظت می کند و هم باعث زیبایی بیشتر کابینت می شود. 

مدل کابینت طرح چوب

مغز درونی کابینت طرح چوب، ام دی اف است. حال می‌خواهم مراحل ساخت کابینت طرح چوب را با شما عزیزان در میان بگذارم و به شما بگوییم طی چه فرایندی ورق خام ام دی اف تبدیل به کابینت زیبا و لوکسی همچون طرح چوب می گردد. در این مدل کابینت کلاسیک از ورق های شانزده الی بیست و پنج میلیمتری استفاده می‌شود. مغز اصلی این نوع کابینت از جنس ام دی اف است و تنها یک لایه یک میلیمتری روکش طرح چوب در دو طرف درب ها پرس شده، این ورق های روکش شده سایز شده و توسط دستگاه سی ان سی ابزار خورده می‌شود و به شکل مورد نظر در می آید. کابینت طرح چوب بعد از این مراحل به قسمت رنگ کاری منتقل می شود تا به رنگ مورد نظر درآیند.

کابینت طرح چوب
Vacuum cabinets 13
"مدل کابینت آشپزخانه وکیوم"

مدل کابینت آشپزخانه وکیوم

کابینت ممبران یا وکیوم عضو آخر خانواده کابینت های کلاسیک است این مدل کابینت آشپزخانه هم از نظر ظاهری مشابه کابینت چوبی و طرح چوب است. اما تفاوت هایی در قیمت کابینت ممبران و روند تولید این مدل کابینت وجود دارد که به آن اشاره خواهیم داشت.

یکی از زیباترین و پرطرفدارترین کابینت هایی که در چند سال اخیر به شدت مورد استقبال قرار گرفته اند، کابینت های وکیوم می باشد. این کابینت ها تلفیقی از کابین کلاسیک و مدرن بوده و به همین دلیل زیبایی و ویژگی های مثبت هر یک را در کنار هم حفظ نموده است.

مدل کابینت های گلاس

از دیگر گزینه های بسیار زیبا که می توان برای آشپزخانه های مدرن انتخاب نمود، کابینت های گلاس می باشد. از مهم ترین ویژگی های این کابینت ها می‌توان به مقاومت بالای بدنه آنها اشاره نمود که از ورق های ام دی اف با ضخامت بالا تولید میشوند.

از جدیدترین مدل های کابینت های گلاس می توان به کابینت هایی با رنگ های کابینت سفید، نسکافه ای، طلایی، سفید و مشکی، اکلیلی و براق، سفید و نقره ای و سفید و خاکستری اشاره نمود. همچنین لازم به ذکر است که در مدل های جدید این کابینت ها از دستگیره استفاده نمیشود و به همین دلیل مدل بسیار منحصر به فردی داشته و کمک زیادی به زیباتر شدن محیط آشپزخانه خواهد کرد.

کابینت مدرن دو طبقه یا پلکانی
کابینت مانادنا 1

مدل کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

ظریف ترین و سبک ترین روکش MDF روکش ملامینه می باشد که دارای طرح ها و رنگهای فراوان است. این ام دی اف جزو ارزان قیمت ترین ورقهای موجود در بازار ایران است که تولیدش در کشور خودمان نیز با کیفیت معقول عرضه می گردد.این نوع ام دی اف در دسته بندی ورقها جزو اولین مواد اولیه کابینت در دنیا محسوب می شود، روکش های ملامینه نیز دارای برجستگی های قابل لمس می باشد که این نوع MDF را از سادگی خود کمی به دور می کند.

کابینت وکیوم یا کابینت ممبران به دلیل اینکه از ورق های ام دی اف تولید میشوند، نسبت به نوع چوبی ارزان تر بوده و زیبایی اصلی آنها به دلیل حکاکی های صورت گرفته بر روی درب، تاج و ستون و سرستون و زیر تاج می باشد که با دستگاه سی ان سی انجام میشوند.

از دیگر ویژگی های مثبتی که باعث شده اند کابینت های وکیوم در لیست پرطرفدارترین و جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه قرار گیرد، نوع روکش به کار رفته برای آنها می باشد.  با توجه به تنوع رنگ بسیار بالا در کابینت های وکیوم، لذا می توان گزینه ای مناسب را متناسب با رنگ سال و نوع دکوراسیون داخلی آشپزخانه مورد نظر انتخاب نمود. از رایج ترین رنگ های این کابینت ها می توان به سفید و کرم اشاره نمود که باعث میشوند فضای داخلی آشپزخانه زیبا و باز جلوه کند.

a320782c71dfa7b22c89e0311c6141f8

نمونه درب های کابینت با روکش ممبران

گروه بازرگانی نباتیان

عرضه مستقیم ام دی اف و نوار پی وی سی ✅توزیع ام دی اف و نئوپان و نوار پی وی سی و چسب گرانول ✅نماینده فروش شرکت پویا ✅نماینده فروش شرکت پاک چوب ✅نماینده فروش شرکت آرین سینا

خدمات ما: