جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی داخلی مطب و کلینیک دندانپزشکی

امروزه همانند دکوراسیون اداری و همچنین دکوراسیون دفتر کار اهمیت ویژه ‌ای به طراحی داخلی مطب و کلینیک دندانپزشکی داده می شود و تغییرات چشمگیری در دکوراسیون و طراحی آن ‌ها به وجود آمده است. شاید دلیل مهم در این زمینه ارتقای دید عموم جامعه به موضوع کیفیت محیط و حتی شرایط فضای داخلی مکان های درمانی باشد. 

 
طراحی داخلی مطب وکلینیک دندانپزشکی
طراحی داخلی مطب و کلینیک دندانپزشکی

هنگام طراحی داخلی مطب و فضاهای درمانی باید بحث بهداشت، ایمنی، سلامت و آرامش افراد را در نظر بگیریم. بیماران باید فضا را تمیز و روشن احساس کنند تا بتوانند در آن آرامش داشته باشند. در نظر گرفتن اصول پایه‌ی طراحی و استانداردها از مهم‌ترین نکات طراحی مطب دندانپزشکی است.

استفاده از فناوری مدرن در طراحی داخلی مطب و کلینیک دندانپزشکی

1 1

اگر با آخرین تکنولوژی به روز باشید،حتما در طراحی داخلی مطب و کلینیک دندانپزشکی از تکنولوژی های مدرن مانند:

  • صفحه‌های لمسی که بیماران می‌توانند هنگام ورود خود را بررسی کنند.
  • صفحه نمایش تلویزیون LED که اطلاعات مفیدی را در قسمت انتظار نمایش می دهد.
  • ساینیج دیجیتال که بیمار بعدی را اعلام می کند و به مردم اطلاع می دهد که آیا قرار ملاقات ها دیر انجام می شود.

نمایشگرهای دیجیتال شما،همچنین می توانند نحوه به روز بودن شما با درمان های جدیدتر را نشان دهند و فناوری های جدید و پیشرفته ای را که در اتاق درمان استفاده می کنید را نیز نشان دهند.

طراحی داخلی مطب وکلینیک دندانپزشکی
طراحی داخلی مطب وکلینیک دندانپزشکی

وقتی بیماران شما برای اولین بار وارد مطب شما می شوند، باید احساس کنند که آنجا مکانی دلپذیر و سالم است. یک مطب دندانپزشکی مدرن در حالت ایده آل باید تمی، روشن باشد.

  • نور طبیعی همیشه به آرامش بیماران کمک می کند. 
  • سطوح براق شیشه ای و فلزی به انتقال حس تمیزی و بهداشتی کمک می کند
  • فضای باز برای سالن انتظار  احساس خوبی به بیماران منتقل می کند.
  • دیوارها و دکوراسیون با رنگ روشن فضای داخلی شما را باز می کند و به ایجاد فضایی شاد و مثبت کمک می کند.
1 12

راحتی را در اولویت قرار دهید

یک مطب دندانپزشکی مدرن برای مشتریان خود ارزش قائل است. با اطمینان از راحتی آنها در هر مرحله از ویزیت، به بیماران خود احساس قدردانی کنید.

طراحی داخلی مطب وکلینیک دندانپزشکی
  • برای اینکه بیمار در مطب و کلینیک شما احساس خوشایندی داشته باشد، بهتر است از گل ها طبیعی و آثار هنری استفاده کنید.
  • سرویس بهداشتی  را فراموش نکنید؛ مطمئن شوید که آنها به خوبی روشن هستند و مرتباً تمیز می شوند. آینه هایی با اندازه بزرگ و همینطور از دست خشک کن های مدرن و پرسرعت استفاده کنید.
  • نشستن راحت در قسمت انتظار ضروری است!

ویژگی های کودک پسند

3W2A5255

هر مطب و کلینک دندانپزشکی مدرن باید باعث شود کودکان احساس خوشایندی کنند. یک تجربه خوب در دوران کودکی می تواند به سلامت دندان در سال های بزرگسالی منجر شود. سعی کنید برخی از ویژگی های کودک پسند زیر را در نظر بگیرید:

  • دکوری که دلپذیر است و به کودکان نشان می دهد که اینجا مکانی برای آنهاست. بخش کوچکی از محل انتظار را به کودکان اختصاص دهید و اسباب بازی ها که توجه آنها را جلب می کند در آن محل قرار دهید. وسایلی را انتخاب کنید که تمیز و بهداشتی باشند.
  • آکواریوم یک ویژگی مشترک است که به آرامش و جذب بیماران در هر سنی کمک می کند.
 به
clinica inte de 1 26

چند نکته برای طراحی یک مطب و کلینیک دندانپزشکی مدرن

داشتن یک مطب دندانپزشکی مدرن کار ساده ایست. به خصوص امروزه که رشته پزشکی به طور مداوم در حال توسعه است و هرچه بیشتر رشد می‌کند چشم‌ اندازهای جدیدتری در این رشته گشوده می‌شود. هر دو رشته‌ ارگونومی و طراحی به ما می‌آموزند که طراحی داخلی مطب، علاوه بر زیبایی بر روحیه بیماران نیز تاثیر می‌گذارد.

موارد زیر بهترین متدهای طراحی داخلی مطب و کلینیک دندان‌پزشکی هستند که در حال حاضر در جهان دندان‌پزشکی باعث ایجاد تغییر شده‌اند.

رنگ و نور در طراحی مطب و کلینیک دندانپزشکی

طراحی داخلی مطب وکلینیک دندانپزشکی 14

رنگ‌ و نور هرکدام به تنهایی بر جذابیت و زیبایی مطبی که طراحی می‌کنید. تأثیر به سزایی دارند. به خصوص وقتی می‌خواهیم یک کلینیک لاکچری داشته باشیم، رنگ‌های روشن و نور‌های پر زرق و برق بسیار به کارمان می‌آیند.

رنگ‌های روشن و پر انرژی

clinica inte de 1 35

طراحی دیوارهای روشن که با رنگ‌های شاداب و پررنگ پوشیده می‌شوند این روزها در کلینیک‌ های دندانپزشکی رواج دارد. مثلا استفاده از رنگ‌ های انرژی‌ بخشی مثل خانواده رنگ‌ های نارنجی، آبی، قرمز و سبز برای طراحی داخلی مطب دندانپزشکی بسیار محبوب شده است. استفاده از رنگ‌ های متالیک هم مد شده است.

نورپردازی مطب و کلینیک دندانپزشکی

استفاده از چراغ‌های مختلف نیز به همان اندازه در طراحی مطب‌های دندان‌پزشکی اهمیت دارد. استفاده از چراغ‌های سفارشی که فضاهای خاصی را روشن می‌کنند (فضاهایی مثل مکان‌های نشستن، اتاق‌های بازی و بخش پذیرش) می‌تواند به طور چشمگیری باعث ایجاد انرژی در فضا شود. وقتی نورپردازی و رنگ محیط با یکدیگر ترکیب شوند؛ فضایی ایجاد می‌کنند که پویا و به‌یادماندنی است.

پارتیشن بندی‌ها کمتر کلینیک زیباتر

6.dental clinic design open treatment area 1024x698 1

 طراحی فعلی نقشه‌های ساختمانی تغییر کرده است و به جای طراحی اتاق‌های خصوصی و بسته، از فضاهای باز استفاده می‌شود. در این طراحی هیچ دیواری برای جداسازی صندلی‌ها وجود ندارد (یا تعداد آن‌ها خیلی کم است). اگر هم دیواری وجود داشته باشد؛ ارتفاعش به سقف نخواهد رسید. به این ترتیب نور ورودی از پنجره‌ها به همه اتاق‌ها خواهد تابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

معرفی انواع کفپوش ساختمان

معرفی انواع کفپوش ساختمان معرفی انواع کفپوش ساختمان کفپوش چیست؟ به پوششی که در کف ساختمان استفاده می‌شود کفپوش می‌گویند. کفپوش ها قابلیت تعویض دارند.

ادامه مطلب »
کابینت وکیوم سفید

کابینت وکیوم

کابینت وکیوم چیست؟ با پیشرفت سریع تکنولوژی و توسعه و ساخت ماشین آلات مربوط به صنایع چوب و نجاری کم کم بسیاری از کارها بجای

ادامه مطلب »