جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بام سبز(روف گاردن) چیست؟

بام-سبز
"تصویر بام سبز"

بام سبز (روفگاردن) یا گرین روف فضاهای سبزی هستند که در سطوح بالای ساختمان های مسکونی ، صنعتی و تجاری که برای تفریح ، فضای بازی، سایه و پناهگاه ، تولید غذا ، کنترل دما، بهبود معماری و ایجاد محیط مناسب زندگی برای پرندگان و یا به سادگی به عنوان یک منطقه سبز طراحی شده است.چنین باغ‌هایی در مقیاس بزرگ می‌توانند بر آب و هوا و محیط زیست منطقه تاثیر گذاشته و آن را بهبود بخشند.

دلایل استفاده از بام سبز (روف گاردن)

222

1.بام سبز همچون باغی آرام که در آن می توان استراحت کرد و در فهرست آرزوهای هر عاشق طبیعت قرار دارد. با این حال، بسیاری از ما به دلیل کمبود فضا در شهرها محدود شده ایم. در چنین شرایطی، تراس ساختمان مکان مناسبی برای راه اندازی باغ خصوصی شماست.

روف گاردن

 2. باغ‌ های روی پشت‌ بام جدا از فراهم کردن دسترسی با طراوت به فضای سبز، می‌ توانند به حفظ دما و خنک‌ تر  اطراف خانه شما نیز کمک کنند. لازم نیست باغ تراس شما به مجموعه ای پراکنده از گلدان ها محدود شود. با دانش عملی و تفکر خلاق، می‌ توانید تراس خود را به فضایی دوست‌ داشتنی در فضای باز برای استراحت، با چمن‌ زار، نور، آب‌ ها و مناطق سایه‌ دار زیبا برای نشستن تبدیل کنید. .

3. ​گیاهان بام سبز ذرات هوا را از بین می‌ برند، اکسیژن تولید می‌ کنند و سایه ایجاد می‌ کنند  علاوه بر این، پشت بام های سبز تا دو برابر سقف سنتی قادر به حفاظت طبیعی در برابر گرمای شدید، هستند.​

مزایای بام سبز

روف گاردن 2

بام های معمولی فواید چندانی در مورد  ندارند. قیمت پایین تر ” بام های معمولی” در مقایسه با بام سبز ، تنها یک نتیجه گیری کوتاه مدت بوده و هزینه های بلند مدت نگهداری و تعمیر آن­ها خیلی بیشتر از بام های سبز است. این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که بام­ ها اغلب از بخشهای غیر کاربردی و دوست نداشتنی ساختمان ها هستند که اگر هیچ اقدام احتیاطی و پیشگیرانه ای انجام نشود و کمبود کیفیت داشته باشند، مشکلات به سرعت افزایش می یابند.

در این میان بام سبز( روف گاردن)  علاوه بر زیبایی و ایجاد محیطی دلپذیر برای زندگی و کار، به بهبود کیفیت هوا به خصوص در نواحی پرجمعیت کمک می کنند. گیاهان چه روی زمین کاشته شده باشند، چه روی دیوارها و یا بام یک ساختمان، قادر هستند علاوه بر جذب گرد و غبار، تولید اکسیژن و خنک کردن شهر در ماه های گرم تابستان (به دلیل خاصیت تبخیر) به گسترش نمای سبز و فضایی طبیعی کمک کنند.

نمونه کارهای بام سبز

placeholder

خدمات ما: