جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مرمت و بازسازی محل کار

مرمت و بازسازی محل کار ؛ یه روزی یه افرادی تصمیم به ساخت یه بنا و ساختمونی رو گرفتن و ساختنش؛ حالاسالهاست، محل کسب وکارشماست.

مرمت و بازسازی محل کار
مرمت و بازسازی محل کار

به دلیل آمد‌و‌شد‌های زیاد و همچنین مرغوب نبودن مصالح به کار رفته موقع ساخت، دچار فرسودگی شده وتنها راه چاره برای اینکه روز به روز این فرسودگی بیشتر نشه و هزینه زیادی رو متقبل نشید، اقدام به مرمت و بازسازی محل کار شماست.

مرمت و بازسازی محل کار ، بازسازی یا نوسازی؟

بعضی ها به اشتباه معنی این دو کلمه رو یکی میدونن. درحالی‌که این دو، مفهومی کاملا مستقل از هم رو دارن.

بازسازی یعنی شمابه دلایلی مثل، فرسودگی بنا، تکراری بودن وکسالت‌آور بودن فضای بیرون و داخلی، خرابی تأسیسات و.. تصمیم به مرمت و بازسازی محل کار خودتون رو دارین.

اما نوسازی ساختمان، به این معناست که شما تصمیم دارید بنا رو کاملا تخریب کنید و عملیات ساختمان‌سازی رو از فونداسیون، پی‌ریزی کنین. اما الان موضوع مورد بحثمون مقوله بازسازیه.

دفتر و محل کارتون، خسته‌کننده وکسالت‌آورشده؟ به‌خاطر پرتردد بودن محل کارتون، احساس میکنین اونجا  نیاز به یه تغییر و تحول اساسی داره؟ خوبه! بهتون تبریک میگم! تصمیم درست و بجایی گرفتید. این نشونه اینه که شما برای کسب‌و‌کارخودتون ارزش قائلید. نگران هزینه‌ها نباشید؛ چون تصمیم و اقدام امروزتون، قطعاکم هزینه‌تر از اجرایی کردن تصمیمتون، تو ماه‌ها و سال‌های بعدیه. هر چقدر زود اقدام کنین، سود می‌برید.

هزینه بازسازی به مراتب کمتر از نوسازیه؛ چون حجم کمی ازبنا رو تغییر میدید.

بازسازی و مرمت
بازسازی و مرمت

اقدامات اولیه در بازسازی و مرمت

برای مرمت و بازسازی محل کار، باید قدم به قدم ، آگاهانه و با برنامه‌ریزی جلو برید. قبل از هرکاری، یه لیست از ایده‌ها و طرح‌های مورد نظر خودتون، هزینه‌ها، فضا‌هایی که نیاز به تغییرو بازسازی دارن، افرادی که باید ازشون مشورت بگیریدو… تهیه کنید. همه جوانب رو بسنجید. از یه معمار متخصص و طراح داخلی کمک بگیرید تا بعد از دیدن فضای محل کارتون، یه ایده خوب و مناسب با نوع کسب‌و‌کارتون بهتون پیشنهاد کنه. البته نظر و ایده شما هم خیلی مهمه؛ امکان داره شما دوست داشته باشید، تغیرات به سمت‌و‌سوی سبک مدرن و یا سبک سنتی بره. باید حتما نظر خودتون رو اعلام کنید.

مرمت و بازسازی محل کار، به شما امکان این رومیده که باحس وحال عالی و ویژه، اونجا حاضر بشید. حتی همکارانتون هم ازاین انرژی بی‌نصیب نخواهند موند. سینرژی ایجاد شده از محیط کار زیبا و تروتمیز، قطعا بازده کاری شما و همکارانتون رو بالا میبره.

اگه تو مشورت با معمار متخصص تصمیم به تغییرات با حجم بالایی تو دفترکارتون دارید، باید مکان رو تخلیه کنید؛ چون ممکنه احتیاج به حذف یا اضافه کردن بخشی به اتاق کار باشه. ولی اگه تصمیم به تعمیر یه بخش کوچیکی ازدفتر کارتون رو دارید، لازم به تخلیه کلی نیست؛ لوازم رو به یه گوشه‌ای انتقال بدید.

در نظر داشته باشید سر‌و‌سامون دادن و مرمت و بازسازی محل کار، ازاهمیت بالایی برخورداره.

مرمت و بازسازی
مرمت و بازسازی

انتخاب لوازم دفتر کار

کار مرمت و بازسازی محل کار شما، تموم شده؛ حالا وقتشه برای تهیه لوازم مناسب وخوب دست به کار بشید. لوازمی مثل میزکار، صندلی، مبلمان، لوازم تزئینی، کمد، فایل‌های اداری و…

انتخاب این آیتم‌ها خیلی مهمه؛ چون علاوه بر این‌که شما باید تو محل کارتون احساس راحتی و آرامش کنین، به مراجعین هم باید حس خوب دست بده. اگه فضای دفترکار شما زیبا و مرتب باشه، به اونا این پیام رو میده که شما و کسب‌و‌کارتون مهم و قابل اعتمادید. حتما اطلاع دارین که توی مهارت مذاکره، علاوه بر نوع پوشش فرد، زیبایی و نظم و دکوراسیون محل مذاکره، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخورداره. اگه مایلید مذاکره به نفع شما تموم بشه اولین اِلمانش، همین برگ برنده‌ایه که الان دست شماست. شما با دور‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای مرمت و بازسازی محل کار خودتون اقدام کردید.

اگه لوازم قبلی دفترتون قابل استفاده هستن، برای جلوگیری ازهزینه های اضافی میتونین با کمی تغییر دوباره اونا رو استفاده کنین.

قبل و بعد مرمت و بازسازی
قبل و بعد مرمت و بازسازی

چیدمان لوازم

چیدمان لوازمی که تهیه کردید بسیارمهه. چون درعین حال که زیبایی و جذابیت محیط رو حفظ میکنین، باید فضا‌های استاندارد رو برای آمد‌و‌شد خودتون و ارباب رجوع رعایت کنید.

استفاده از لوازم غیرضروری که ربطی به نوع کسب‌و‌کارتون نداره، باعث میشه فضا اشغال بشه.

ازگلدان‌هایی که گل طبیعی دارن، برای شادابی و طراوت فضا استفاده کنین؛ ازقدرت طبیعت و گیاهان غافل نشید؛ هر روز با گل‌هاتون حرف بزنید، میشنون و شما ارتعاش انرژی اونا رو جذب می‌کنید.

از تابلو‌ها و تصاویری که معرف کارتون هستن، استفاده کنید. رنگ‌های استفاده شده تو دیوار‌ها، لوازم، کف‌پوش‌ها و حتی پرده پنجره دفتر کارتون باید در حالیکه جذاب هستن، با هم هارمونی هم داشته باشن تا مراجعین به محض ورود حس و حال خوبی رو دریافت کنن.

چیدمان مناسب بعد مرمت
چیدمان مناسب بعد مرمت

روی گشاده و لبخندتون ازهمه چی مهمتره برای جذب مشارکت‌های کاری. همچنین اگه از مهارت زبان بدن خوبی برخوردار باشید، بیشترین وتأثیر‌گذارترین ویژگی رو تو این مورد خواهید داشت.

یه مسئله دیگه که بعد از مرمت و بازسازی محل کار، باید مورد توجه قرار بگیره، تهیه تجهیزات گرمایشی وسرمایشی مناسب و استاندارده، تا اتلاف انرژی صورت نگیره.

سیستم نورپردازی دفترکارتون، مثل عوامل دیگه باید مورد‌توجه قراربگیره؛ نوع ورودش به کار‌گیری نور علاوه بر اینکه به دکوراسیون دفتر کار شما، جلوه خاصی میده، با سلامت چشم‌های شما رابطه مسقیمی داره.

رضایت و حس خوب از یه تغییر بزرگ

مرمت و بازسازی محل کار شما تموم شده، محل کارتون هیجان انگیز و جذاب شده، حالا شمایید و یه دفترکار شیک و تر‌و‌تمیز با یه عالمه حس و حال خوب وعالی!

نگران هزینه‌هایی نباشین که متقبل شدین؛ چون اون تغییر و بازسازی هم روی وجهه کاریتون تأثیر مثبت داره و هم روحیه شما بهتر شده و با انرژی بیشتری ادامه میدید. اگه مرمت و بازسازی محل کار خودتون رو به ماه‌ها و سال‌های دیگه موکول می‌کردید، قطعا باید چندین برابر بیشتر هزینه می‌کردین. پس خوشحال باشید که برای کسب‌و‌کار خودتون ارزش قایل شدید و بها پرداخت کردید. شما تصمیم گیرنده فوق العاده‌ای هستین.

احساس رضایت از تغییر و مرمت
احساس رضایت از تغییر و مرمت

یادآوری

وقتی وضعیت دفترکارتون رو از نظر فرسودگی و تخریب بررسی کردین و صلاح دونستین که مرمت و بازسازی محل کار خودتون رو شروع کنین، به خاطر داشته باشین که باید با افرادی در این‌باره مشورت کنین. چند فکر بهتر از یه فکر نتایج عالی در برداره.

با دوستان و همکارانتون یه جلسه طوفان فکر برگزار کنین. جلسه طوفان فکر به این صورته که هرکسی ایده‌های ناب خودشو مطرح میکنه، فارغ ازاینکه اون ایده قابل اجرا هست یا نه. همه یادداشت میشه و از بین این ایده ها، بهترین‌هاش مورد استفاده قرار می‌گیره.

کارتیمی همیشه بهترجواب میده.

نتیجه‌گیری

بازسازی و نوسازی دو کلمه‌ای هستن که گاهی به اشتباه، به یه معنی تلقی میشن. نوسازی ساختمون یعنی اینکه ساختمون کاملا تخریب بشه و از پایه و فونداسیون دوباره بنا بشه.

اما بازسازی یعنی اینکه ما تصمیم داشته باشیم حجم و فضای کمی از ساختمون رو تغییر و تحول بدیم؛ مثل تغییرات دکوراسیون، تعمیر ترک‌ها و خرابی‌ها و…

مرمت و بازسازی محل کار هم جزو این دسته از بازسازی‌ها هستش. محل کار به علت پرتردد بودن زودتر از زمان استاندارد دچار فرسودگی میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

معرفی انواع کفپوش ساختمان

معرفی انواع کفپوش ساختمان معرفی انواع کفپوش ساختمان کفپوش چیست؟ به پوششی که در کف ساختمان استفاده می‌شود کفپوش می‌گویند. کفپوش ها قابلیت تعویض دارند.

ادامه مطلب »
کابینت وکیوم سفید

کابینت وکیوم

کابینت وکیوم چیست؟ با پیشرفت سریع تکنولوژی و توسعه و ساخت ماشین آلات مربوط به صنایع چوب و نجاری کم کم بسیاری از کارها بجای

ادامه مطلب »