جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نحوه چیدمان ویلاها

مبحث طراحی ویلاها رو می‌تونیم به دو بخش داخلی و بیرونی تقسیم کنیم. در ساخت ویلاها، چگونگی ساخت و نوع معماری اون باید بسیار خلاقانه و منحصربه‌فرد باشه.

دکوراسیون داخلی ویلا برای هر شخصی می‌تونه متناسب با علایقش متفاوت باشه. عوامل زیادی می‌تونه در نحوه چیدمان ویلاها موثر باشه که یه مورد از اون اندازه ویلاست.

اکثر ما از ویلاها، تصور یک ویلایی با پنجره‌ها و نشیمن بزرگ با پلکان چوبی رو داریم. وقتی حرف از ویلاها به میان می‌آد، اولین چیزی که به ذهن‌مون خطور می‌کنه، ویلای کردان یا شماله. با دیدن اسم شمال، شما هم حس آرامش و طبیعت زیبا رو درک می‌کنید؟

فرض کنید شما قراره ویلایی بخرید و از فضای بیرونی اون خوش‌تون اومده، اما از نحوه چیدمان، در فضای داخلی اون هیچ اطلاع خاصی ندارید. شما می‌تونید با ما همراه باشید ما در این مقاله به بررسی این مسئله و سبک‌های مختلف ویلاسازی می‌پردازیم.

image 54

فضای بیرونی و نحوه چیدمان ویلا

نحوه چیدمان ویلا‌ها

وقتی صحبت از نحوه چیدمان ویلا به میون میاد شامل همه موارد ریز و درشت که می‌تونه در چیدمان موثر باشه میشه، مثل: انداره ویلا، سبک معماری، نورپردازی، معماری فضای داخلی و بیرونی، شکل پله‌ها و ستون‌ها و …..

انواع سبک ویلاسازی

امروزه ما شاهد ساخت ویلاهای زیاد و متعددی هستیم. یه مسئله مهم در ساخت ویلا، نوع طراحی و سبک اونه که از اهمیت بالایی برخورداره. افراد با شناختن سبک ویلاها، بسته به نوع علاقه خودشون می‌تونند اون‌ها رو خریداری کنند. طراحان با طراحی سبک‌های جدید این موضوع رو برای انتخاب ویلا، برای افراد گسترده کردن.

  • سبک مدیترانه‌ای؛ در این سبک ویلاها، اغلب از طراحی با رنگ سفید به کار برده میشه و ویو اون رو به دریاست. این نوع ویلاها، از سبک کلاسیک بهره می‌برن و ظاهری رویایی به خود دارند. سبک مدیترانه‌ای ویلا، برای افرادی که عاشق زرق و برق هستن گزینه مناسبی نیست.

اکثر این ویلاها، در قسمت سقفشون از چوب استفاده شده و شکلی بیضی دارن. در قسمت حیاطشون هم یک استخر قرار داده شده. طراحی این سبک ویلا به دو روش مدرن و سنتی است.

image 55

سبک ویلای مدیترانه‌ای

  • سبک شهری ویلا؛ مهم‌ترین ویژگی این نوع ویلاها، قیمت ارزان و پایین‌تر اون نسبت به ویلاهای دیگه‌ست. این نوع ویلاها به صورت پیوسته‌اند، یعنی از کناره‌ها آزاد نیستن و به ویلاهای دیگه پیوند خوردن. اغلب این نوع ویلاها رو در شهرک‌ها مشاهده می‌کنیم. برای بررسی نحوه چیدمان ویلاها، در این نوع ویلاها از نمای سنگ و آپارتمانی به صورت پیوسته استفاده می‌شه.
  • سبک لاکچری؛ این نوع ویلاها به دلیل دارا بودن امکانات پیشرفته و مدرن، قیمت بسیار بالایی داره. ساخت اون‌ها با توجه به طراحی پیشرفته و مدرن، بسیار خاص و منحصربه‌فرده. ویو این نوع ویلاها به صورت سه‌گانه‌ست,؛ یعنی به کوه و چنگل و دریا، همزمان ویو داره. در ساختار این سبک ویلاها، استخر، درب‌های شیشه‌ای سرتاسری و بهترین زمین دیده می‌شه. در قسمت مرکزی ویلا، استخر و جکوزی وجود داره.
image 56

سبک لاکچری ویلا و استفاده از امکانات پیشرفته و مدرن

  • سبک فوق‌العاده مدرن؛ همانطور که از نامش پیداست، این سبک ویلاها فوق‌العاده مدرن هستن. در این ویلاها همانند ویلاهای لاکچری از استخر، جکوزی و شیشه‌های بزرگ استفاده شده . اما تفاوت اصلی این دو نوع ویلا در انتخاب وسایل شیک و مدرن و با کیفیت بیشتره.

در سبک فوق‌العاده مدرن، از شیرآلات، درب‌ها، وسایل برقی و آویزهای با کیفیت بیشتر و لوکس‌تر انتخاب شده. افرادی که میزان قیمت ویلا برای‌شون مسئله‌ای نیست، می‌تونند از این ویلاها استفاده کنند.

image 57

سبک فوق‌العاده مدرن ویلا و استفاده از شیشه‌های بزرگ در طراحی آن

  • سبک ترکیه‌ای؛ یکی دیگه از سبک‌های ویلاها، سبک ترکیه‌ایه که امروزه ساخت این ویلاها در بین مردم بسیار زیاد شده. در نمای بیرونی اون از کاشی‌های قرمز رنگ استفاده شده است. نحوه چیدمان ویلاهای سبک ترکیه‌ای، به شکل دیوارهای بلند بوده و در سقف اون که به شکل شیب‌داره، آجرهای شبکه‌ای قرمز قرار داره. این ویلاها اغلب دارای چهار اتاق‌خوابن. سیستم گرامیشی و سرمایشی این ویلاها به صورت مرکزی نیست. معمولا این ویلاها استخر کوچکی هم دارن.
image 58

سبک ویلای ترکیه‌ای با آجرهای قرمز در سقف

  • سبک ییلاقی؛ در این سبک ویلاها از پله استفاده نشده و افرادی که به بالا و پایی رفتن از پله‌ها علاقه ندارن و یا با توجه به مشکل‌شون نمی‌تونند از پله استفاده کنند، این سبک ویلا به اون‌ها پیشنهاد می‌شه. از ویژگی‌های چشمگیر این ویلاها، شیب سقف کم اونه. در برخی موارد هم دیده شده سقف صاف باشه.

نردبون‌هایی در این ویلا قرار دارنه تا افراد برای رفتن به تراس از اون‌ها استفاده کنند. این نوع ویلاها معمولا در جایی آرام و ساکت و در باغ‌ها ساخته میشن.

image 59

ویلایی با سبک ییلاقی، با فضایی آرام

بررسی نحوه چیدمان ویلاها

اگر فضای داخلی ویلاتون کم مساحته،شما باید از طراحان داخلی ویلا برای طراحی و دکور کمک بگیرید. یه دکوراتیو خلاق باید بدونه که کدام وسیله رو در چه جایی از ویلا قرار بده. بهره‌گیری از گیاهان، می‌تونه دید افراد رو به سمت خودش جذب کنه. نحوه چیدمان ویلاها با چیدمان خانه متفاوته. شما می‌خواید اوقات فراغت خودتون رو در اون مکان بگذرونید، پس باید ویلایی طراحی کنید که آرامش‌دهنده باشه و برای زمانی که می‌خواید اونجا استراحت و تفریح کنید مناسب باشه.

استفاده از نورپردازی حرفه‌ای به شما کمک می‌کنه تا وسایلی رو که می‌خواید به چشم بیاد برجسته‌تر کنه. همچنین با نورپردازی مناسب و استفاده از رنگ نور خوب می‌تونید آن حس آرامش رو به مشتری خودتون بدید. همچنین در فضای زیر کابینت‌ها می‌تونید از نورهای تاکیدی استفاده کنید.

image 60

استفاده از نورپردازی در فضای بیرونی ویلا

نتیجه‌گیری

مسئله‌ای که خیلی اهمیت داره، اینه که طراحی داخلی و خارجی هر ویلا باید بسته به نوع سبک ویلا باشه. در این مقاله سعی کردیم علاوه بر نشون دادن سبک‌های مختلف ویلا، نکاتی را در مورد نحوه چیدمان ویلاها به شما آموزش دهیم تا ویلایی زیبا و چشمگیر داشته باشید. مکانی که ویلا اونجا ساخته می‌شه و متراژ زمین می‌تونه در نحوه چیدمان ویلاها بسیار تاثیرگذار باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

معرفی انواع کفپوش ساختمان

معرفی انواع کفپوش ساختمان معرفی انواع کفپوش ساختمان کفپوش چیست؟ به پوششی که در کف ساختمان استفاده می‌شود کفپوش می‌گویند. کفپوش ها قابلیت تعویض دارند.

ادامه مطلب »
کابینت وکیوم سفید

کابینت وکیوم

کابینت وکیوم چیست؟ با پیشرفت سریع تکنولوژی و توسعه و ساخت ماشین آلات مربوط به صنایع چوب و نجاری کم کم بسیاری از کارها بجای

ادامه مطلب »