جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات کلیدی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

آشپزخانه کوچک

روش های زیادی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک امروزی وجود دارند که بسیار شیک و منحصر به فرد هستند و باعث استفاده بهینه و حداکثری از فضای اشپزخانه های کوچک می شوند که ما در اینجا به صورت مختصر سعی کرده ایم در رابطه با ان توضیح دهیم.

آشپزخانه کوچک

این روزها دیگر آشپزخانه ها مثل قدیم بزرگ نیستند پس باید از همان فضا کم بهترین استفاده را کرد. از طرف دیگر معمولا آشپزخانه ها در خانه های مدرن با اپن یا جزیره از پذیرایی جدا می شوند پس فضا این آشپزخانه ها نباید خیلی شلوغ باشد چرا که بر روی دکوراسیون منزل هم تاثیر دارد.

طراحی دکوراسیون برای آشپزخانه‌های بزرگ راحت‌تر انجام می‌شود و می‌توان در آن ریزه‌کاری‌های بیشتری به کار برد اما در آشپزخانه‌های کوچک اصلی‌ترین هدف قرار دادن مناسب وسایل است به‌ گونه‌ای که از فضا بهترین استفاده صورت گیرد. قبل از هرگونه انتخاب مدل برای دکوراسیون آشپزخانه بهتر است از کارشناسان گروه ساختمانی نباتیان دعوت کنید تا با توجه به معماری آشپزخانه منزلتان ایده ها و طرح های مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه| کابینت

آشپزخانه کوچک
دکوراسیون آشپزخانه کوچک

مهم ترین قسمت در آشپزخانه کابینت ها هستند که سرتاسر آشپزخانه را پر می کنند. در آشپزخانه های کوچک بهتر است تمام آشپزخانه خود را کابینت کنید تا بتوانید از تمام ظرفیت آشپزخانه خود برای گذاشتن وسایل استفاده کنید.عمق استاندارد کابینت ها 60 سانتی متر است اما شما می توانید کابینت هایی با عمق کمتر بین 30 تا 50 سانتی متر سفارش دهید تا فضا بیشتری در آشپزخانه داشته باشید.در مورد وسایل تو کار مثل فر و ماکروویو می توانید برای آنها نیز یک در تعبیه کنید تا آشپزخانه یک دست به چشم آید.

انتخاب رنگ کابینت

White Modern Kitchen Design 1024x683 1

یکی از ترفندهایی که باعث بزرگ نمایی آشپزخانه می شود انتخاب رنگ کابینت است، رنگ های روشن باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا می شوند. پس سعی کنید برای کابینت آشپزخانه خود از رنگ های روشن مثل سفید استفاده کنید.

بهترین متریال برای آشپزخانه کوچک استفاده از هایگلاس هستش چون نور رو انعکاس میده و باعث روشن تر شدن محیط می شود. در انتخاب طرح برای محیط های کوچک خیلی باید دقت کرد چون هرچه ساده تر باشه، زیبایی بصریش بیشتر خواهد بود.

نورپردازی آشپزخانه کوچک

نوز4
نورپردازی آشپزخانه کوچک

برای نورپردازی آشپزخانه کوچک خود از لوستر استفاده کنید. لوسترهای چندتایی، جذابیت بیشتری به فضا می‌دهند. استفاده از ۴ لوستر در بخش کانتر، به این فضا بیش از پیش جلوه می‌دهد. با استفاده از آویزهای طبلی شکل بزرگ، بخش مرکزی اپن آشپزخانه را غرق نور کنید. با این کار دکوری‌های شما بهتر دیده می‌شوند. همچنین آشپزخانه نور کافی خواهد داشت.

چیدمان آشپزخانه کوچک

اهمیت چیدمان و نظم آشپزخانه، زمانی مشخص می شود که آشپزخانه ی شما کوچک است و فضای زیادی برای قرار دادن وسایل خود ندارید. در این مواقع پیدا کردن جای درست وسایل، کاری سخت و زمان بر خواهد بود و چه بسا که نهایتا هم به چیدمان دلخواهتان نرسید. بنابراین وسایل اضافی و بدون کاربرد را از آشپزخانه خارج کنید تا جای کافی برای لوازم ضروری خود داشته باشید. 

در گذشته قسمت بالای کابینت ها را خالی می گذاشتند تا بتوانند وسایل برقی و تزیینی خود را در بین سقف کابینت و سقف آشپزخانه قرار دهید. اما این کاردرست از لحاظ طراحی درست نیست چرا که باعث شلوغ تر نشان دادن آشپزخانه می شود.

سعی کنید کابینت های بالا تا سقف کشیده شوند و فاصله ی خالی بین کابینت و سقف باقی نماند، این امر علاوه بر زیبا و یکدست نشان دادن کابینت ها، در تمیز ماندن آشپزخانه ی شما نیز نقش دارد.

همچنین اگر به کانتر، برای انجام کارهای روزمره در آشپزخانه نیاز ندارید، سعی کنید بعضی از قسمت های کابینت را به صورت قدی (از زمین تا سقف) نصب کنید تا یک کابینت بزرگ و کاربردی در آشپزخانه تان داشته باشید.

908765432 1
چیدمان آشپزخانه کوچک

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

1 21
آشپزخانه کوچک
italian kitchen design for small space
آشپزخانه کوچک
bb620cbbc85fe051c6c2f437a175bbad donoghte.com
e57c6b08d1b53f83c26f90812abb4e39 donoghte.com
آشپزخانه کوچک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

معرفی انواع کفپوش ساختمان

معرفی انواع کفپوش ساختمان معرفی انواع کفپوش ساختمان کفپوش چیست؟ به پوششی که در کف ساختمان استفاده می‌شود کفپوش می‌گویند. کفپوش ها قابلیت تعویض دارند.

ادامه مطلب »
کابینت وکیوم سفید

کابینت وکیوم

کابینت وکیوم چیست؟ با پیشرفت سریع تکنولوژی و توسعه و ساخت ماشین آلات مربوط به صنایع چوب و نجاری کم کم بسیاری از کارها بجای

ادامه مطلب »